پیشنهاد فروش خودرو مدل استون مارتین Rapide S مدل 2016
نوشته شده توسط : شیما ملکی

پیشنهاد فروش خودرو مدل استون مارتین Rapide S مدل 2016

 

 

استون ماتین برندی که به تولید خودروهای دو درب مشهور است. محصولاتی مانند Vantage، Vanquish، DB9 و خودروهای کلاسیکی مانند DB5، DB6 و DBS همگی خودروهایی کوپه یا کروک هستند.

 

در واقع، از زمانی که در سال 1914 اولین خودرو توسط این برند انگلیسی ساخته شد، سقف رو باز جزو ویژگی های محصولات آن محسوب شده است و از سال 1974 به بعد این خودروساز سعی کرده است چیزی به جز خودروهای دو درب تولید کند.

اولین خودرویی که از این دوره به بعد تولید شد Lagonda نام داشت که ابداً با استانداردهای امروزی مطابقت نداشت ولی برای زمان خودش یک سدان زیبا و شیک بود. پس از مدتی نیز استون مارتین Leyland P76 به بازار عرضه شد که جذابیت های خاص خودش را داشت.

کمپانی استون مارتین می گوید هدفش از تولید خودروهای چهار درب و چهار نفره این است که جایگاهش به عنوان تولید کننده زیباترین خودرو اسپرت چهار نفره دنیا را مستحکم کند.

 

این ادعای بزرگی است به خصوص وقتی خودروهای اسپرت چهار نفره ای مانند پورشه 911، فراری FF، بنتلی Continental و مازراتی Granturismo را در نظر بگیریم. البته همه این خودروها دو درب هستند و از میان رقبای چهار درب می توان به آئودی RS6، آئودی RS7، بی ام و M5، بی ام و M6، مرسدس بنز AMG CLS 63 S و پورشه پانامرا اشاره کرد.

 

استون مارتین Rapide S از جلو پنجره و چراغ هایی زیبا بهره می برد و از قسمت جلو بیشتر به یک کوپه شباهت دارد، رنگ آمیزی Ultramarine Black نیز به زیبایی در آفتاب می درخشد.اگر کنار به آن نگاه کنید یک کوپه کشیده به نظر می رسد که درب های کوچک عقب دسترسی به صندلی های عقب را امکان پذیر می کنند. قسمت عقب با چراغ های بومرنگ شکلش خودروهای Vantage و Virage را در ذهن تداعی می کند.

 

تأمین نیروی پیشران استون مارتین Rapide S بر عهده یک موتور 12 سیلندر بنزینی گذاشته شده است 5.9 لیتر حجم دارد و می تواند 551 اسب بخار نیرو و 630 نیوتن متر گشتاور تولید کند. شاید این اعداد و ارقام کمتر از آن چیزی باشند که از چنین موتور حجیمی انتظار می رود، به ویژه وقتی که رقبای کم حجم تر ولی مجهز به توربوشارژر قدرتمندتر ظاهر شده اند.

 

با این حال شتاب صفر تا صد این موتور 4.4 ثانیه اعلام شده است که برای خودرویی در این کلاس عالی به نظر می رسد. تعویض دنده گیربکس هشت سرعته Touchtronic III به وسیله پدل شیفترهایی انجام می گیرد که روی پایه فرمان قرار گرفته اند. استون مارتین Rapide S دیفرانسیل عقب است، در حالی که رقبا به طور فزاینده ای در حال استفاده از دیفرانسیل جلو هستند تا خودرو نرم تر و بی صداتر کار بکند.

 

موتور 12 سیلندر خورجینی نیرویی شگفت آور تولید می کند و باعث می شود خودرو به سرعت های بالا دست پیدا کند. گشتاور نیز بالاست و رفاه و راحتی سرنشینان را بالا می برد. هنگام حرکت در بزرگراه این استون مارتین در دور موتور 1200 با دنده هشت حرکت می کند، هنگام استفاده از حالت دستی گیربکس نیز چنانچه بالاترین دنده را جا بزنید، موتور توانایی های خودش را به خوبی نشان خواهد داد. حداکثر سرعت نیز 327 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

از طرفی، صدای موتور 12 سیلندر نیز بسیار گوشنواز است. چنانچه حالت رانندگی Sport انتخاب شود، پس از این که دور موتور بالا برود و به محدوده 7500 برسد از صدای دلنشین موتور لذت خواهید برد.

 

گیربکس تعویض دنده هایی نرم و سریع دارد. غربیلک فرمان نیز گاهی اوقات و به ویژه هنگام عبور از مسیرهای ناهموار در دست راننده می چرخد. این مساله زیاد هم بد نیست چون به راننده اجازه می دهد بداند برای محور جلو چه اتفاقی می افتد.

رینگ های 20 اینچی در جلو به تایرهای بریجستون Potenza 245/35s و در عقب به تایرهای Potenza 295/30s مجهز هستند و هم در سطوح صاف و هم در سطوح ناهموار چسبندگی خوبی ایجاد می کنند.فرمان تیز و فرز، دقیق و بسیار پاسخگو است. هنگام عبور از پیچ های جاده درست همان چیزی است که انتظار دارید، در شهر نیز باعث می شود این سدان 5020 میلی کتری به راحتی پارک بشود

سیستم تعلیق تطبیقی دارای سه حالت  Normal، Sport و Track است که حالت های مختلف آن تفاوت های زیادی ایجاد می کنند.

حالت Normal در بیشتر اوقات نرم و راحت است، حتی هنگام عبور از ناهمواری نیز خودرو را آرام و متین نگه می دارد. حالت Sport تهاجمی تر است و دست اندازهای مسیر را بیشتر به کابین منتقل می کند ولی حس اسپرت تری به سرنشینان القاء می کند.

 





:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آبان 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: